Body Worksout | Kalenistyka
15912
page,page-id-15912,page-template-default,ajax_fade,page_not_loaded,,columns-3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.5.2,vc_responsive
 

Kalenistyka

 

Kalenistyka, mimo, że jej nazwa brzmi nieco egzotycznie i bardzo profesjonalnie, to nic innego, jak zespół ćwiczeń, które każdy zna z lekcji w-fu, mogą to być przysiady, brzuszki, pompki, czy podciąganie na drążku. Kalenistyka obejmuje swym zakresem wszystkie ćwiczenia, które wykorzystują masę własnego ciała. Do ich wykonywania nie potrzeba specjalistycznych przyrządów, chociaż istnieje kilka sprzętów, które ułatwiają treningi. Ćwiczenia kalenistyczne są proste i każdy może je wykonywać. Ta modna ostatnio dziedzina skupia na sobie uwagę i wiele osób zajmuje się nią zawodowo, więc jeśli ktoś chce bez problemu znajdzie trenera, który poprowadzi go w pierwszych krokach tego sportu, pomoże wyznaczyć cele i będzie towarzyszył na poszczególnych etapach ich realizacji. Jednak kalenistyka jest na tyle prosta, że nie musimy korzystać z tego typu usług. Można samemu ułożyć sobie prosty program ćwiczeń i rozpocząć go realizować w domu, lub na świeżym powietrzu.

 

Kalenistyka często łączona jest ze Street Workoutem, czyli treningiem ulicznym. Steet Workout ze Stanów Zjednoczonych rozprzestrzenił się na cały świat, przywędrował także do Europy. A Właściwie przywędrowała sama jego nazwa, bo któż z nas będąc dzieckiem nie podciągał się na drążku trzepaka, albo nie ćwiczył równowagi spacerując po wąskiej ławce? To właśnie jest Street Workout. Podobnie, jak kalenistyka preferuje on ćwiczenia opierające się o masę własnego ciała, jednak wykorzystuje do tego wszystkie przedmioty, które znajdzie „na mieście”. Mogą to być trzepaki, drzewa, opuszczone budynki penne są skarbów, które idealnie służą do ćwiczeń mięśniowych. Ostatnio bardzo popularne stają się siłownie zewnętrzne, które ideale nadają się do ćwiczeń kalenistycznych. Siłownie ustawiane w parkach lub w pobliżu placów zabaw, zawsze w plenerze, wyposażone są w dość proste przyrządy, z których każdy potrafi i może korzystać. Nie wymaga to specjalistycznego podejścia, a jedynie chęci. Oprócz wszelkiego rodzaju orbiterów siłownie takie oferują niejednokrotnie drabinki, drążki i poręcze, które są idealne do ćwiczeń kalenistycznych. Najwytrwalsi potrafią na nich wykonać  naprawdę wiele! Ich pokazy zręcznościowe – siłowe można zobaczyć w Internecie  lub na żywo w pobliskiej siłowni zewnętrznej!

 

Zadaniem kalenistyki nie jest wyrobienie kulturystycznych mięśni, ale raczej poprawienie kondycji i elastyczności ciała, wyrzeźbienie zgrabnej sylwetki, pokonanie własnych ograniczeń, a także dotlenienie organizmu, utrzymanie go w stanie wysokiej sprawności oraz zrelaksowanie się. Ćwiczenia na świeżym powietrzu są także pretekstem do spotkania się w gronie przyjaciół i cieszenie się wspólnym treningiem.